Wednesday, February 1, 2012

SERANGAN KUTU BERAS!!


Chit!!.. boleh lak kutu2 babun ni kacau peti simpanan beras aku.. nak kata tak masak, memang jarang masak pun.. Time nak masak sibuk lak mengacaunya.. adoyai.. nasib la.. biasanya kitaorg beli beras tak banyak pun.. Standard 10 kg je.. tapi kalau time rajin nak masak memang la makan kat umah je.. kalau datang feel kemalasan memang makan kat kdai je la jwbnya.. so ni ada gak cari kat laman web petua2 tuk mengusir binatang ni..

Antara petua yang aku dapat!

  1. lada kering- yang ni memang aku dah try la..Caranya dengan memasukan beberapa tangkai lada kering ke dalam peti simpanan beras.. tapi aku rasa memang kutu ni tak layan kot dengan lada2 kering ni.. tapi ni hanyalah petua.. nak buat boleh, tak nak tak apa la.. 
  2. daun belimbing -Ada petua 2 dia suruh letakan daun belimbing yang dah kering ke dalam peti simpanan beras. Aku yang ni tak pasti sebab tak pernah nak cuba..
kalau ada petua2 lain bg tau la ye..
 kalau aku la kan.. aku nak je guna Ridset!! hehe.. 

0 comments:

Post a Comment