Monday, June 11, 2012

CAP PAYONG

Cap Payong?.. Apa benda agaknya isinya yek.. 2 la apa yang bermain dalam pikiran aku bila ternampak sebuah kotak yang diletakan pada penjuru antara kotak2 yang lain dalam sebuah kedai yang biasa aku buru... kalau kotak yang lain lebih kecil kerana banyak berisi dengan gelas.. kotak yang ni menarik perhatian aku..


Mana tak menariknya tulisan dia dah macam ejaan dhulu2 pada PAY"O"NG.. itu yang menarik perhatian sebenarnya.. So bila aku buka kotak, aku dah tersenyum.. sebab aku dah lama sangat tak nampak benda ni. tak sangka lak benda ni masih aku temui kat pasaraya yang dah serba modern. Tapi minta maaf la semua.. ni last.. tak leh nak kirim2.. Kalau ada memang nak tolong sapa yang nak.. tapi ni pun nasib.



ini dia, ingatkan payong.. hehe.. Dapur memasak minyak tanah.. dulu ingat lagi mak aku pernah gunakan dapur ni untuk memasak ayam.. adui.. nostalgia sungguh.. mana nak dicari benda macam ni.. semua dah pakai gas.. Akan datang dapur gas pun tak ada, sebab semua dah nak pakai elektrik.. simpan la dapur gas masing2 lepas ni.. hehe..

tungku dia..

Siap Sedia Beraksi!!!

Minyak tak ada.. Tengok sumbu dia dah macam hantu penanggal..

2 comments:

  1. WAH.. BAIK LAGI NI.. KEADAANNYA PUN MASIH CANTIK LAGI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun masih boleh ditemui, satu hari nanti benda ni akan menjadi kenangan pada merekan yang pernah mggunakannya.. td g mmeburu 1 kedai area masai.. msh ternampak benda ni kat atas rak.. tapi owner kedai kurang mesra.. malas nak tgok secara dekat.. (sempat melihat keadaan sekitar kdainya.. bau kencing kucing.. aduss..)

      Delete